Szukaj na tym blogu

Od 1985 roku zajmuję się genealogią mojej rodziny. Genealogia stała się moją wielką pasją. Wszelkie materiały, zdjęcia i akty zamieszczane na moim blogu pochodzą z prywatnych zbiorów lub są efektem długoletnich poszukiwań, dlatego przed skpiowaniem lub udostępnieniem moich wpisów proszę o wcześniejszy kontak przez formularz kontaktowy.

Osoby obserwujące mojego bloga

________________BLOG ROBÓTKOWY _________________ ___________________ZAPRASZAM ___________________

czwartek, 21 stycznia 2010

►BARBIE DISNEY ESMERALDA ORIGINAL MATTEL


Esmeralda z Dzwonnika z Notre Dame.
Nigdy nie była moją wymarzoną laleczką, którą chciała bym mieć na swoich półkach. A jednak zachwyciła mnie, gdy zobaczyłam ją w sklepie z drugiej ręki. Zaskoczenie było tym większe, że wiele razy widziałam ją na Allegro i wręcz mi się nie podobała.

Na 'żywo' jest śliczna ! Ma kruczoczarne, gęste i świecące włosy, świetne niebieskie oczy, których raczej nie znajdziemy u innych laleczek Mattel posiadających czarne włosy, jeden kolczyk w uchu. Typowa, śliczna cyganeczka.

Dostała ode mnie szydełkową czarną suknię i także szydełkowy szal, wyszywany cekinami oraz fioletowe buciki na szpileczce.
Prezentuje się bosko !!!!

Krótko na temat Dzwonnika i Esmeraldy, czyli skąd Mattel wziął prototyp lalki:

Katedra Najświętszej Marii Panny w Paryżu (Notre-Dame de Paris) – powieść Wiktora Hugo znana w Polsce również pod tytułem Dzwonnik z Notre-Dame, osadzona w czasach późnego średniowiecza. Według słów samego autora, jest to "obraz piętnastowiecznego Paryża i całego piętnastego wieku przez pryzmat tego miasta". Osią powieści jest wątek miłosny archidiakona Klaudiusza Frollo do pięknej Cyganki Esmeraldy.

Książka wydana w1831 roku porusza nietypowe jak na tamte czasy problemy zgubnego pożądania i tolerancji. W powieści nie ma nic białego ani czarnego, są tylko odcienie szarości. Nie ma też tu jednoznacznie złej postaci, a nawet okrutne czyny Frolla można zrozumieć i budzi on współczucie, a nawet sympatię czytelnika.

Książka została napisana pod wpływem odnalezienia przez autora greckiego napisu „ΑΝАΓΚΗ” („Przeznaczenie”) na ścianie Katedry Notre Dame.

W 1996 roku na podstawie książki wytwórnia Walta Disneya zrealizowała film animowany pt. Dzwonnik z Notre Dame.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz