Szukaj na tym blogu

Od 1985 roku zajmuję się genealogią mojej rodziny. Genealogia stała się moją wielką pasją. Wszelkie materiały, zdjęcia i akty zamieszczane na moim blogu pochodzą z prywatnych zbiorów lub są efektem długoletnich poszukiwań, dlatego przed skpiowaniem lub udostępnieniem moich wpisów proszę o wcześniejszy kontak przez formularz kontaktowy.

Osoby obserwujące mojego bloga

________________BLOG ROBÓTKOWY _________________ ___________________ZAPRASZAM ___________________

niedziela, 13 listopada 2011

CO TO VINTAGE BARBIE - info dla kupujących na Allegro


Ze względu na ciągłe pojawianie się na Allegro informacji,
że sprzedający oferują laki VINTAGE BARBIE,
co jest niestety
nieprawdą i wprowadzaniem kupujących w błąd,
postanowiłam dać informację dot. lalek VINTAGE,
którą już kiedyś (3 lata temu) u siebie dawałam .


Nie dajcie się nabrać !!!!!!

Lalki VINTAGE, to lalki wyprodukowane do roku 1971 !!!!!!


*************************************************************
Co oznacza rok 1966 na laleczkach Barbie ?
Barbie ® są oznaczane znakami na karku lub tułowiu. Oznakowania zawsze zawierają rok. Data ta jednak nie informuje nas, że lalka została wyprodukowana w danym roku, ale datę praw autorskich do ciała. Najczęściej znak towarowy zawiera napis „Barbie © 1966 Mattel, Inc. ” oraz nazwę kraju produkcji LALKI np. China.
Istnieje kilka lalek Barbie, które są oznaczone rocznikiem 1966 (i cenne). Większość z nich wyprodukowano w Japonii pod koniec roku 1960 lub na początku 1970 r.
Kilka wyprodukowano na Tajwanie i Hong Kongu (Barbie produkowano w tych krajach dopiero w latach 1980 – pomimo napisu 1966 !!!).
Oto kilka wersji wczesnych lalek Barbie i ich znaków identyfikacyjnych:
 
©1966/
Mattel, Inc
US Patented Pend.
Made In
Japan
1960s TNT Barbie Malibu Barbie
Hair Happenins Barbie
©1966/ Mattel, Inc.
US & Foreign US & Patented Pending Made in USA
or Hong Kong
Busy Barbie
16 Sweet Barbie:

Większość wczesnych znaków zawiera więcej linii w oznakowaniu niż późniejsze wersje Barbie. Należy również pamiętać, że większość lalek z wczesnych lat siedemdziesiątych z reguły miały zamknięte usta lub mały uśmiech (w odróżnieniu od późniejszych lalek mających szeroki uśmiech np. Superstar Barbie).
 

Niektóre odmiany tego znaku (1980/1990) są następujące:
 
©1966 Mattel, Inc. China
©1966 Mattel, Inc.
Malaysia
©1966 Mattel, Inc Philippines
©1966 Mattel, Inc.
Hong Kong

Na karku jednak można zobaczyć zupełnie inną datę…. Przekonajcie się sami.
-- TYPOWE CECHY LALEK BARBIE WYPRODUKOWANYCH PO ROKU 1980--
-duży uśmiech
-giętkie kolanka

-duże kolczyki z tworzywa sztucznego oraz "pierścień" wykonany także z tworzywa sztucznego w różnych kolorach - bardzo grube i długie blond włosy
Mam nadzieję, że ten artykuł będzie pomocny dla początkujących kolekcjonerów, a także do osób po prostu odkrywających świat lalek Barbie.

Kolekcje lalek są podzielone na cztery kategorie cenowe które ułatwiają kolekcjonerom ich przyporządkowanie. Dla każdej z nich są tworzone oddzielne niepowtarzalne lalki.



Kategoria Różowa – Należą do niego Lalki które przeznaczone są do zabawy, najbardziej lubiane i popularne. Charakteryzuje je proste opakowanie z różowym paskiem na dole które oznacza przynależność do danej kategorii. Lalki te nie maja limitowanych serii, dlatego są dostępne cały czas w sprzedaży. Ich ceny nie są szczególnie wysokie, dzięki czemu każde dziecko może je mieć. Oczywiście wchodzą w skład każdej kolekcji prawdziwego zbieracza, niemniej jednak nie mają dla niego zbyt wielkiej wartości.


Kategoria Srebrna – Do tej kolekcji należą ulubione lalki producentów i osób z fan klubu Barbie, które awansowały z Różowego pułapu. Przynależność do srebrnej grupy oznacza wyższą cenę i ilość lalek na rynku nie większą niż pięćdziesiąt tysięcy sztuk. Są one sprzedawane już w innych, bardziej ekskluzywnych opakowaniach i oczywiście oznaczone srebrnym paskiem na dole.



Kategoria Złota – Lalki z tej kolekcji nie są produkowane w ilości przekraczającej dwadzieścia pięć tysięcy sztuk, czyli dokładnie o połowę mniej niż srebrna kolekcja. Należą do niej kolekcje stworzone przed wybitnych projektantów. Lalki te sprzedawane są w specjalnym opakowaniu przystosowanym do przechowywania, jako elementu kolekcji, ponieważ już od tego pułapu lalkami tymi nikt się nie bawi. Często do zabawki dołączana jest profesjonalna sesja zdjęciowa lalki. Barbie takiej nie można kupić w każdym sklepie z zabawkami, dostępne są jedynie poprzez specjalnych sprzedawców oraz internetowy sklep dla kolekcjonerów.



Kolekcja Platynowa – Jest to kolekcja najbardziej wartościowych lalek na świecie, których produkcja nie przekracza tysiąca sztuk w skali światowej. Należą do niej lalki tworzone na zamówienie wybranych sklepów z zabawkami lub na specjalne okazje, takie jak ślub kogoś z rodziny królewskiej. Ostatnią taką lalką jest wersja „Faerie Queen™ Barbie® Doll” wyprodukowana w 500 egzemplarzach specjalnie dla jednego z amerykańskich sklepów zabawkarskich. 


Więcej informacji, wraz z fotkami lalek znajdziecie na blogu :
http://barbiecollection.blox.pl/2011/11/Vintage-Barbie-na-Allegro.html

POLECAM !!!!!!

15 komentarzy:

  1. super artykuł. Własnie od dłużeszgo czasu ludzie rajcują się tym że lalka ma na placech 1966 i szczycą sie że napiszą że lalka jest vintage, ohoo... ja tam może nie wiem które z lalke sa napewno vintage, ale viem które chce miec,niezaleznie od daty... i też proponują ceny za te lalki, które tak naprawde nie sa vintage, że się w głowie przewraca... a potem i tak nikt tego nie kupuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To bardzo przydatna notka! Linkuję ją u siebie - bo myślę, że dzięki niej osoby zainteresowane kupnem lalek nie będą nacinać się na tricki oszustów z Allegro! Mam nadzieję, że nie masz nic przeciw Loreen - a jeśli tak, to niezwłocznie zdejmę link ze swojego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  3. Linkujcie, kopiujcie gdzie się tylko da !!!!!!!

    Ostatnio na Allegro, jak zwróciłam takiemu sprzedającemu uwagę, że wprowadza kupujących w błąd, dostałam maila/odpowiedz, bym "spadała na drzewo".

    Przykre to niestety !

    OdpowiedzUsuń
  4. jaki cham;/;/ nie miesci sie w glowie ... chociaż my w naszym gronie bedziemy wiedziec. ale poprostu zgasiło mnie to x/

    OdpowiedzUsuń
  5. Hry, hry, hry - to pewnie pisałyśmy do tego samego sprzedawcy. Ja go opieprzyłam zwrotnie i już się nie odezwał więcej :D

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo dobry post! huh, jeden z moich superstarów nie ma żadnego oznakowania na głowie, ma tylko na pupie.. męczę się z jej identyfikacją , już dwie osoby próbowały ją rozpoznać, niestety bez rezultatu:/

    też widziałam chyba tego samego sprzedawcę ale nie chciało mi się do niego pisać .

    OdpowiedzUsuń
  7. zalinkuję też na swoich blogach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I mnie tknęło dużo ofert "vintage" jednego sprzedawcy na allegro. Niezłą kasę chciał za swoje lalki.
    Post świetny, szkoda, żeby ludzie dawali się tak naciągać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super!
    Dodaję ten post jako stały link u siebie na blogu, dobrze?
    ps. Jest jeszcze Black Label - w przypadku serii Basics.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny wpis, jak widzę że ktoś pokazuje mi Barbie ze zgiętymi kolanami na allegro czy e-bayu i mówi że jest Vintage to krew mnie zalewa. Wiedziałam o tych "labelach" ale fajnie, że dodałaś bardziej szczegółowe informacje (jak napis na plecach). Zwykle rozpoznawałam lalki Vintage po twarzy, wiem że to dziwnie brzmi ale zawsze tak robiłam, oczywiście o takiej lalce mogę sobie pomarzyć bo mnie na nią nie stać ale info zaiste pierwsza klasa. NM

    OdpowiedzUsuń
  11. Idea przednia! Pozwoliłam sobie przekopiować, podlinkować i dorzucić parę słów od siebie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatny artykuł, fajnie że go napisalaś. Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  13. super artykuł! ja nie raz natknęłąm się na alle na aukcje,gdzie piszą VINTAGE przy lalkach z lat 90 (i to późnych!)

    OdpowiedzUsuń
  14. No, niestety, sprzedawcy wyczuwają interes, jeśli chodzi o lalki, bo zbieranie lalek zaczyna się coraz bardziej rozpowszechniać, dlatego nie ma co kupować lalek "na czuja" albo przez impuls, bo można się nieźle przejechać. Cieszy mnie to, że powstają takie posty - może mniej zaprawieni w lalkach zbieracze zaczną bardziej zwracać uwagę na to, co kupują, szczególnie przez Internet, bo niestety w wielu przypadkach sami sobie jesteśmy winni...

    OdpowiedzUsuń
  15. Twój artykuł bardzo wiele jasno tłumaczy . Też u siebie podlinkowałam.

    OdpowiedzUsuń